Management 4.0 – KMUs im digitalen Wandel
- Management 4.0 beschreibt eine besondere Herausforderung für kleinere und mittlere Unternehmen (KMU), nämlich die Anforderungen an die Unternehmens- und Mitarbeiterführung im digitalen Wandel. Das Themenspektrum reicht von der Neuausrichtung von Unternehmen, Produkten und Geschäftsmodellen aufgrund disruptiver Veränderungen über die Änderung von Strategien, Strukturen und Prozessen bis hin zuManagement 4.0 beschreibt eine besondere Herausforderung für kleinere und mittlere Unternehmen (KMU), nämlich die Anforderungen an die Unternehmens- und Mitarbeiterführung im digitalen Wandel. Das Themenspektrum reicht von der Neuausrichtung von Unternehmen, Produkten und Geschäftsmodellen aufgrund disruptiver Veränderungen über die Änderung von Strategien, Strukturen und Prozessen bis hin zu neuen Konzepten der Rekrutierung und Führung von jungen Fach- und Führungskräften der Generation Y.…
- Management 4.0 is a remarkable challenge especially for small and medium sized enterprises (sme), because it describes the requirements in the field of leadership and strategic management for a successful digital transformation. When coping with disruptive innovations a sme should be able to prepare new products, solutions and business models which lead to new business units, often separated fromManagement 4.0 is a remarkable challenge especially for small and medium sized enterprises (sme), because it describes the requirements in the field of leadership and strategic management for a successful digital transformation. When coping with disruptive innovations a sme should be able to prepare new products, solutions and business models which lead to new business units, often separated from the traditional business with management structures which allow much more agility. Often companies need a new way of leadership and a change in their corporate culture to succeed in recruiting and integrating young experts, who are part of the generation Y.…
Document Type: | Contribution to a Periodical |
---|---|
Zitierlink: | https://opus.hs-offenburg.de/8836 | Bibliografische Angaben |
Title (German): | Management 4.0 – KMUs im digitalen Wandel |
Author: | Thomas Breyer-MayländerStaff MemberORCiDGND |
Year of Publication: | 2017 |
Publishing Institution: | Hochschule Offenburg |
Creating Corporation: | Institut für Angewandte Forschung (IAF) |
First Page: | 45 |
Last Page: | 47 |
Parent Title (German): | Forschung im Fokus |
Issue: | 20 |
ISSN: | 1866-9352 |
URL: | https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:bsz:ofb1-opus4-38193 |
Language: | German | Inhaltliche Informationen |
Institutes: | Fakultät Medien und Informationswesen (M+I) (bis 21.04.2021) |
Collections of the Offenburg University: | Bibliografie |
Journals: | Forschung im Fokus |
Tag: | Digitalisierung; Klein- und Mittelbetrieb; Management 4.0 | Formale Angaben |
Open Access: | Open Access |
Bronze | |
Licence (German): | Urheberrechtlich geschützt |