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Covert- and side-channels as well as techniques to establish them in cloud computing are in focus of research for quite some time. However, not many concrete mitigation methods have been developed and even less have been adapted and concretely implemented by cloud providers. Thus, we recently conceptually proposed C 3 -Sched a CPU scheduling based approach to mitigate L2 cache covert-channels. Instead of flushing the cache on every context switch, we schedule trusted virtual machines to create noise which prevents potential covert-channels. Additionally, our approach aims on preserving performance by utilizing existing instead of artificial workload while reducing covert-channel related cache flushes to cases where not enough noise has been achieved. In this work we evaluate cache covert-channel mitigation and performance impact of our integration of C 3 -Sched in the XEN credit scheduler. Moreover, we compare it to naive solutions and more competitive approaches.
In this paper, we present a frame synchronization method which consists of the non-orthogonal superposition of a synchronization sequence and the data. We derive the optimum detection criterion and compare it to the classical sequential concatenation of synchronization and data sequences. Computer simulations confirm the benefits of the non-orthogonal allocation for the case of short frames, which makes this technique particularly suited for the increasingly important regime of low latency and ultra- reliable communication.
Hintergrund: Richtung und Stärke des elektrischen Feldes (E-Feld) der biventrikulären (BV) Stimulation und elektrische interventrikuläre Desynchronisation sind bei Patienten mit Herzinsuffizienz und verbreitertem QRS Komplex von Bedeutung für den Erfolg der kardialen Resynchronisationstherapie (CRT). Das 3D Herzrhythmusmodell (HRM) ermöglicht die
Simulation von CRT und Hochfrequenz (HF) Ablation. Das Ziel der Studie besteht in der Integration von Schrittmacher- und Ablationselektroden in das HRM zur E-Feld Simulation der BV Stimulation und thermischen Feld (T-Feld) Simulation der HF Ablation von Vorhofflimmern (AF).
Methoden: Es wurden fünf multipolare linksventrikuläre (LV) Elektroden, eine epikardiale LV Elektrode, vier bipolare rechtsatriale (RA) Elektroden, zwei rechtsventrikuläre (RV) Elektroden und ein HF Ablationskatheter mit CST (Computer Simulation Technology, Darmstadt) modelliert und das HRM (Schalk et al: Clin Res Cardiol 106, Suppl 1, April 2017, P1812) um den Koronarvenensinus (CS) erweitert (HRM-CS). E-Feld Simulationen bei vorhofsynchroner BV Stimulation und bei RA Stimulation mit RV und LV Ableitung erfolgten mit den Elektroden Select Secure 3830, Capsure VDD-2 5038 und Attain OTW 4194 im HRM+CS (Fig.). F-Feld Simulationen der HF Ablation von AF bei CRT wurden mit integriertem Ablationskatheter AlCath G FullCircle (Biotronik) simuliert.
Ergebnisse: HRM-CS ermöglichte 3D E-Feld Simulationen bei vorhofsynchroner bipolarer BV Stimulation und bei bipolarer RA Stimulation mit bipolarer RV und LV Ableitung. RV und LV Stimulation erfolgten zeitgleich bei einer Amplitude von 3 V an der LV Elektrode und 1 V an der RV Elektrode mit einer Impulsbreite von jeweils 0,5 ms. Die von der BV Stimulationen erzeugten Fernpotentiale konnten von der RA Elektrode wahrgenommen werden. Das Fernpotential an der RA Elektrodenspitze betrug 32,86 mV und in 1 mm Abstand von der RA Elektrodenspitze ergab sich ein Fernpotential von 185,97 mV. HRM-CS ermöglichte 3D T-Feld Simulationen der HF Ablation von AF bei CRT. Das T-Feld bei HF Ablation des AV-Knotens wurde mit einer anliegenden Leistung von 5 W bei 420 kHz an der distalen 8 mm Ablationselektrode simuliert. Die Temperatur an der Katheterspitze betrug nach 5 s Ablationsdauer 88,66 °C, in 1 mm Abstand von der Katheterspitze im Myokard 42,17 °C und in 2 mm Abstand 37,49 °C.
Schlussfolgerungen: HRM-CS und Elektrodenmodelle ermöglichen die 3D Simulationen von E-Feldern bei vorhofsynchroner BV Stimulation, RA Stimulation mit RV und LV Wahrnehmung und von T-Feldern bei HF Ablation. E-Feld Simulationen von RA, RV und LV Stimulation und Sensing können möglicherweise zur Vorhersage von CRT Respondern genutzt werden.
This paper deals with the detection and segmentation of clouds on high-dynamic-range (HDR) images of the sky as well as the calculation of the position of the sun at any time of the year. In order to predict the movement of clouds and the radiation of the sun for a short period of time, the clouds thickness and position have to be known as precisely as possible. Consequently, the segmentation algorithm has to provide satisfactory results regardless of different weather, illumination and climatic conditions. The principle of the segmentation is based on the classification of each pixel as a cloud or as a sky. This classification is usually based on threshold methods, since these are relatively fast to implement and show a low computational burden. In order to predict if and when the sun will be covered by clouds, the position of the sun on the images has to be determined. For this purpose, the zenith and azimuth angles of the sun are determined and converted into XY coordinates.
Solar irradiance prediction is vital for the power management and the cost reduction when integrating solar energy. The study is towards a ground image based solar irradiance prediction which is highly dependent on the cloud coverage. The sky images are collected by using ground based sky imager (fisheye lens). In this work, different algorithms for cloud detection being a preparation step for their segmentation are compared.
The fisheye camera has been widely studied in the field of ground based sky imagery and robot vision since it can capture a wide view of the scene at one time. However, serious image distortion is a major drawback hindering its wider use. To remedy this, this paperproposes a lens calibration and distortion correction method for detecting clouds and forecasting solar radiation. Finally, the radial distortion of the fisheye image can be corrected by incorporating the estimated calibration parameters. Experimental results validate the effectiveness of the proposed method.
Die Erstellung und der Einsatz digitaler Medien basieren häufig auf der Annahme eines idealtypischen Lernprozesses, welcher die effektive Erarbeitung von Inhalten unter Berücksichtigung individueller Vorkenntnisse und Lebensumstände ermöglicht. Erfahrungen Lehrender legen jedoch die Vermutung nahe, dass Studierende selten ein idealtypisches Lernverhalten an den Tag legen. Für den Beitrag „Nutzungsmuster bei digitalen Medien“ wurden Forschungsarbeiten zu digitalen instruktionalen Medien gezielt ausgewertet, um die tatsächlichen Verhaltensweisen beim Lernen und die hiermit verbundenen Wirkungen aufzuzeigen. Aufbauend auf den Erkenntnissen soll eine Diskussion um mögliche Folgerungen für die Lehre angeregt werden.
Im Rahmen der Konstruktionsausbildung an der Hochschule Offenburg wird die Lehre im Fach Technische Dokumentation fortlaufend optimiert. In der vorliegenden Laborstudie wurde das visuelle Wahrnehmen von 34 Maschinenbaustudierenden (2w + 32m) im Alter von 19 bis 29 Jahren mithilfe der Eye-Tracking-Technik und einer Videokamera bei der Analyse einer Baugruppenzeichnung beobachtet.
Cardiac resynchronization therapy (CRT) with hemodynamic optimized biventricular pacing is an established therapy for heart failure patients with sinus rhythm, reduced left ventricular ejection fraction and wide QRS complex. The aim of the study was to evaluate electrical right and left cardiac atrioventricular delay and left atrial delay in CRT responder and non-responder with sinus rhythm.
Methods: Heart failure patients with New York Heart Association class 3.0 ± 0.3, sinus rhythm and 27.7 ± 6.1% left ventricular ejection fraction were measured by surface ECG and transesophageal bipolar left atrial and left ventricular ECG before implantation of CRT devices. Electrical right cardiac atrioventricular delay was measured between onset of P wave and onset of QRS complex in the surface ECG, left cardiac atrioventricular delay between onset of left atrial signal and onset of left ventricular signal in the transesophageal ECG and left atrial delay between onset and offset of left atrial signal in the transesophageal ECG.
Results: Electrical atrioventricular and left atrial delay were 196.9 ± 38.7 ms right and 194.5 ± 44.9 ms left cardiac atrioventricular delay, and 47.7 ± 13.9 ms left atrial delay. There were positive correlation between right and left cardiac atrioventricular delay (r = 0.803 P < 0.001) and negative correlation between left atrial delay and left ventricular ejection fraction (r = −0.694 P = 0.026) with 67% CRT responder.
Conclusions: Transesophageal electrical left cardiac atrioventricular delay and left atrial delay may be useful preoperative atrial desynchronization parameters to improve CRT optimization.
Targeting complex fractionated atrial electrocardiograms by automated algorithms during ablation of persistent atrial fibrillation has produced conflicting outcomes in previous electrophysiological studies and catheter ablation of atrial fibrillation and ventricular tachycardia. The aim of the investigation was to evaluate atrial and ventricular high frequency fractionated electrical signals with signal averaging technique.
Methods: Signal averaging electrocardigraphy allows high resolution ECG technique to eliminate interference noise signals in the recorded ECG. The algorithm use automatic ECG trigger function for signal averaged transthoracic, transesophageal and intra-cardiac ECG signals with novel LabVIEW software.
Results: The analysis in the time domain evaluated fractionated atrial signals at the end of the signal averaged P-wave and fractionated ventricular signals at the end of the QRS complex. We evaluated atrial flutter in the time domain with two-to-one atrioventricular conduction, 212.0 ± 4.1 ms atrial cycle length, 426.0 ± 8.2 ms ventricular cycle length, 58.2 ± 1.8 ms P-wave duration, 119.6 ± 6.4 ms PQ duration, 103.0 ± 2.4 ms QRS duration and 296.4 ± 6.8 ms QT duration. The analysis in the frequency domain evaluated high frequency fractionated atrial signals during the P-wave and high frequency fractionated ventricular signals during QRS complex.
Conclusions: Spectral analysis of signal averaging electrocardiography with novel LabVIEW software can be utilized to evaluate atrial and ventricular conduction delays in patients with atrial fibrillation and ventricular tachycardia. Complex fractionated atrial and ventricular electrocardiograms may be useful parameters to evaluate electrical cardiac bradycardia and tachycardia signals in atrial fibrillation and ventricular tachycardia ablation.
Dieser Beitrag stellt die Möglichkeiten des 3D-Druckes unter der Berücksichtigung von Mensch-Roboter-Kollaborations-Anforderungen dar. Dabei werden die Vorteile mit besonderem Fokus auf die zusätzliche Gestaltungsfreiheit erläutert. Anhand von Beispielen wird der Stand der Technik bereits eingesetzter Sensorik sowie deren Notwendigkeit in Greifsystemen erläutert. Im weiteren Verlauf dieses Beitrags werden allgemeine Verfahren für die additive Verarbeitung von leitfähigen Materialien vorgestellt. Daran angeknüpft sind Beispiele speziell zur 3D-gedruckten Sensorik. Abgerundet wird der Beitrag mit einem Ausblick bezüglich 3D-gedruckter Sensorik in MRK-Greifsystemen.